اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
کجایند مردان بی ادعا... کجایند مردان بی ادعا...
درباره وبگاه

مرا صدا میزنند،از آنطرف ،از خیلی آنطرفتر،خیلی دور،از کویر،از یه جای خیلی گرم و داغ،مرا صدا میزنند بچه هایی که هنوز بوی رفاه و آسایش را نشنیده اند امـّـــــا،دغدغه آنها آموختن معارف الهی از قرآن گرفته تا اسامی ائمه هدی سلام الله علیهم اجمعین / منم وظیفه ی خود میدانم تا دعوتشان را لبیک بگویم / ساکم را ببندم و با توکل بر حقّ سفری آغاز کنم /که نام سفر را اردوی جهادی میگذارند اما من میگویم / اردوی عبرت...
نویسندگان وبگاه
آرشیو مطالب
لینک های مفید
دیگر امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 103
بازدید کل : 59734
تعداد مطالب : 146
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


سایت مداحان قم

 شيعه اميرالمومنين عليه السلام
دیوان اشعار تبری

.

پایگاه اینترنتی بین الحرمین

نویسنده کربلایی حسن سراوانی در چهار شنبه 29 شهريور 1391 |

این جمعه هم گذشت اما بدون تو

سخت است زندگی بر ما بدون تو

شد عادت همه کابوس جمعه شب

آغاز گشتن فردا بدون تو


نویسنده کربلایی حسن سراوانی در چهار شنبه 29 شهريور 1391 |

بي اذن تو هرگز عددي صد نشود

بر هر که نظر کني دگر بد نشود

زهرا تو دعا کن که بيايد مهدي

زيرا تواگر دعا کني رد نشود

***

مي آيد و از تاب و تبش مي گويد

از درد دل و اشک شبش مي گويد

مي آيد و بهر شيعيانش آن روز

از غربت عمه زينبش مي گويد

***

از فکر گناه پاک بودن عشق است

از هجر تو سينه چاک بودن عشق است

آن لحظه که راه مي روي آقا جان

زير قدم تو خاک بودن عشق است

***

هر شيعه دعا کند بيايي مهدي

صد شور به پا کند بيايي مهدي

ديگر به دل سوخته ام صبري نيست

اين جمعه خدا کند بيايي مهدي

***

تکيه به وفاي ما نکن آقا جان

گريه تو براي ما نکن آقا جان

بهر فرجت خودت بيا کاري کن

دل خوش به دعاي ما نکن آقا جان

نویسنده کربلایی حسن سراوانی در چهار شنبه 29 شهريور 1391 |

از تو یک عمر شنیدیم و ندیدیم تو را
به وصالت نـرسیدیم و ندیدیم تو را

 روزی مـا فـقـرا شـربـت وصل تو نبـود
زهر هجر تو چشیدیم و ندیدیم تو را

 مگر ایام کهن سالی ما جلوه کنی!
در جوانی که دویدیم و ندیدیم تو را

 چه قدَر نذر ِتو کردیم و خبر از تو نشد
چه قدر شمع خریدیم و ندیدیم تو را

 گاهی اندازه ی یک پرده فقط فاصله بود
پرده را نیز کشیدیم و ندیدیم تو را

 سعی کردیم تو را خواب ببینیم شبی
سحر از خواب پریدیم و ندیدیم تو را

 مدتی در پی تو رند و نظر باز شدیم
همه را غیر تو دیدیم و ندیدیم تو را

 فکر کردیم که مشکل سر دلبستگی است
از همه جز تو بریدیم و ندیدیم تو را

 لا اقل کاش دم خیمه ی تو جان بدهیم
تا بگوییم : رسیدیم و ندیدیم تو را ...

نویسنده کربلایی حسن سراوانی در چهار شنبه 29 شهريور 1391 |

دل بی قرار نیست ادا در می آوریم

چشم انتظار نیست ادا در می آوریم

عمریست در تلاطم دنیا و لذّت است

وقف نگار نیست ادا در می آوریم

مرغی که هر زمان سر یک بام می پرد

دنبال یار نیست ادا در می آوریم

قلبی که دل به صحبت سر ما سپرده است

فکر بهار نیست ادا در می آوریم

اصلاً دلی که مست ریا و ربا شود

گوشش به کار نیست ادا در می آوریم

بر لب دعای ندبه و دل غرق شهوت است

این انتظار نیست ادا در می آوریم

آقا محبّ واقعی ات در میان ما

یک از هزار نیست ادا در می آوریم


نویسنده کربلایی حسن سراوانی در چهار شنبه 29 شهريور 1391 |

شنبه شوق دیدارت شدید میشود انگار

یکشنبه ندیدنت مدتی مدید میشود انگار

 

دوشنبه ها دلم دربه در ترین شاید

سه شنبه صبر من ناپدید میشود انگار

 


 

چهارشنبه که شد چاره نداشت بیچاره

دلم ز غصه به رنگ حدید میشود انگار

 

پنج شنبه ها پریشان ترم بی تو

از غم نبودنت که شدید میشود انگار

 

مگو ز جمعه و غروب غمگینش

که موی سیاه به راه تو سپید میشود انگا

شعر مناجات با امام زمان(عج) از حاج مجتبی روشن روان
نویسنده کربلایی حسن سراوانی در چهار شنبه 29 شهريور 1391 |

بگذار به عشق تو گرفتار بمیرم

مگذار که از دوری تو خوار بمیرم

بگذار دمی پای نگاهت بنشینم

مگذار که در حسرت دیدار بمیرم

مگذار ز عشقت سر سالم ببرم گور

بگذار که من هم به سرِ دار بمیرم

بی‌مایه‌ترینم به خریداری یوسف

بگذار در این گوشة بازار بمیرم

مگذار اجل جای دگر دیدنم آید

بگذار که در کوی تو دلدار بمیرم

یک لحظه بیا دیدن این محتضر خویش

آنوقت برو تا عقبت زار بمیرم

ای کاش نگارا وسط روضة ارباب

یا در دل سینه‌زنی ای یار بمیرم

من هم به ابالفضل قسم هست امیدم

در راه وصالت چو علمدار بمیرم


نویسنده کربلایی حسن سراوانی در چهار شنبه 29 شهريور 1391 |
 

مناجات ماه رمضان

از ما عجیب نیست دعایی نمی رسد/از تحبس الدعا که صدایی نمی رسد...

ای میزبان فدای تو و سفره چیدنت / آیا به این فقیر غذایی نمی رسد؟

من سالهاست منتظر یک ضمانتم/آخر چرا امام رضایی نمی رسد ...

 

از ما عجیب نیست دعایی نمی رسد
از تحبس الدعا که صدایی نمی رسد

ما تحبس الدعا شده نان شبهه ایم
آنجا که شبهه است عطایی نمی رسد

پر باز می کنم بپرم،می خورم زمین
بال و پر شکسته به جایی نمی رسد

باید تنم پی سپر دیگری رود
با روزه های ما به نوایی نمی رسد

با دست خالی از چه پل دیگران شوم
دستی که وقف شد به گدایی نمی رسد

ای میزبان فدای تو و سفره چیدنت
آیا به این فقیر غذایی نمی رسد؟

من سالهاست منتظر یک ضمانتم
آخر چرا امام رضایی نمی رسد

از من مخواه پیش از این زندگی کنم
وقتی برات کرب و بلایی نمی رسد ..

نمی دانستیم...ندانسته عاشق شدیم...
نویسنده کربلایی حسن سراوانی در چهار شنبه 29 شهريور 1391 |

 مناجات با امام زمان   عاشقی دردسری بود نمی دانستیم  /  حاصلش خون جگری بود نمی دانستیم ...

پر گرفتیم ولی باز به دام افتادیم  /    شرط، بی بال و پری بود نمی دانستیم ...

 

 

عاشقی دردسری بود نمی دانستیم

حاصلش خون جگری بود نمی دانستیم

پر گرفتیم ولی باز به دام افتادیم

شرط، بی بال و پری بود نمی دانستیم

آسمان از تو خبر داشت ولی ما از تو

سهممان بی خبری بود نمی دانستیم

آب و جاروی در خانه ما شاهد بود

از تو بر ما گذری بود نمی دانستیم

این همه چشم به راهی نگرانم کرده

خود این هم نظری بود نمی دانستیم

شعری برای عشقم......
نویسنده کربلایی حسن سراوانی در چهار شنبه 29 شهريور 1391 |

 

مناجات با امام زمان به زبان شعر

آقا اجازه! این دو سه خط را خودت بخوان! /قبل از هجوم سرزنش و حرف دیگران.

آقا اجازه! پشت به من کرده قلبتان /دیگر نمی دهد به دلم روی خوش نشان!.

قصدم گلایه نیست، اجازه! نه به خدا!/ اصلا به این نوشته بگویید «داستان».

نویسنده کربلایی حسن سراوانی در سه شنبه 28 شهريور 1391 |


حواسمان به جهادمان باشد

نویسنده کربلایی حسن سراوانی در سه شنبه 28 شهريور 1391 |

 

تبلیغ جهادی، فضل یا فرض؟

 

تبلیغ جهادی، فضل یا فرض؟

 

نویسنده کربلایی حسن سراوانی در سه شنبه 28 شهريور 1391 |

 

هم اردو هم جهاد

چاپ

راهنمایی برای برگزاری اردوهای جهادی

هم اردو هم جهادهم اردو هم جهاد

حامد حامدی

تعطیلات عید نوروز فرصت مناسبی است برای آن‌هایی که قصد برگزاری یک اردوی جهادی را دارند. این مطلب هم به نوعی یک راهنماست برای برگزاری مفیدتر این اردو؛ ایردویی برای آباد کردن روستاهای محروم، این هدف از برگزاری یک اردوی جهادی است. در کنار دوستان بودنش اردوست و نفس آباد کردن جهاد. یک عده جوان (اغلب دانشجو) سال‌هاست که یک هفته تا یک ماه (شاید هم بیشتر) وقتشان را می‌گذارند پای این اردو و جهاد. این نوشته راهنمایی است برای آن‌ها که نمی‌خواهند به این نوع از اردوها بروند و تنبیهی است برای آن‌ها که سال‌هاست در این مسیرند؛ قبل از اردو، حین اردو و بعد از اردو.

دو هفته قبل از سفر به سرزمین ناشناخته...

می‌خواهید مکان سفر را انتخاب کنید، سعی نکنید این روستا خیلی دور باشد. حتما در استان خودتان روستای محروم هست. کافی است فقط کمی بگردید و کمی پرس و جو کنید (این فرض کمتر شامل پایتخت‌نشینان می‌شود؛ آن‌ها استثنایند).

مکان که انتخاب شد، هماهنگی‌ها را سریع شروع کنید. به دانشگاه، فرمانداری روستایی که در آن شهرستان واقع است، بخشداری، جهاد و کشاورزی، نیروی مقاومت بسیج و هر جایی که به فکرتان می‌رسد، اطلاع بدهید: ما داریم می‌آییم.

یک تیم از خود مسافران اردو سوار یک سواری شوند و به روستای موردنظر بروند. نیازهای روستا را بررسی کنید. نیازها را در قالب-های فرهنگی، عمرانی و اجتماعی جست‌وجو کنید. از زنان روستا غافل نباشید نیازهای روستا را از آن‌ها هم بپرسید (چند خانم برای این کار مأمور شوند بهتر است).

یک نقشه آماتور از روستا بکشید از شورا و دهیاری هم اگر نقشه کامل روستا و طرح‌ هادی روستایی را گیر آوردید که چه بهتر.

مأموریت شناسایی که تمام شد، یک جلسه با حضور تمامی بچه‌ها بگذارید. مشکلات روستا را به رایشان بگویید و بر اساس آن، برنامه اردویی تنظیم کنید. در یک شاخه کارهای عمرانی را بگذارید و در یک شاخه فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی. اگر لازم است آب-بند زده شود، اگر قصد احداث ساختمانی عمومی (حمام، مسجد، خانه عالم، خانه معلم، مدرسه و...) را دارید، به فکر مصالحش باشید. ماشین‌آلاتی هم اگر لازم است فهرست کنید برای فعالیت‌های فرهنگی هم سخت‌افزار لازم است؛ کتاب، قفسه، پروژکتور و...

دوباره نامه‌نگاری‌ها را شروع کنید. ریاست محترم ... با سلام، پیرو مکاتبه قبلی مبنی بر اعلام برگزاری اردوی جهادی... خواهشمند است دستور فرمایید (وسیله نقلیه / ماشین‌آلات / بخشی از هزینه‌های... / کتاب و...) توسط واحد تحت امرتان تأمین شود. روی این نامه‌ها صددرصد حساب باز نکنید. تیری است که می‌اندازید اما احتمال خوردنش زیاد است. پیگیر جواب نامه‌ها باشید؛ حضوری، تلفنی، سفارش مسئولان بالادست و...

کنسور، جیره غذایی، ظروف پخت غذا و لوازم درون اردویی یادتان نرود.

دوربین برای ثبت اردو (عکاسی، فیلم‌برداری) لازم است ریاگریزها به فکر تشویق دیگران به اردوهای این چنینی باشند.


 

نویسنده کربلایی حسن سراوانی در سه شنبه 28 شهريور 1391 |
تلخ و شیرین تبلیغ در آخر دنیا
مبانیِ اسلامی‌فلسفیِ‌ اردوهای جهادی - رحیم پور ازغدی
نویسنده کربلایی حسن سراوانی در سه شنبه 28 شهريور 1391 |

2

مبانیِ اسلامی‌فلسفیِ‌ اردوهای جهادی از دیدگاه رحیم پور ازغدی

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 اردوی جهادی، یک جهاد تمام عیار

 

ده‌ها هزار دانشجو و غیردانشجو در طول سال، در نقاط مختلف کشور، درگیر اردوهای جهادی هستند. گروه‌های  متعدد از جوانان با میانگینِ جمعیت 70 تا 100 نفر، به مناطق محروم، روستا‌های دور افتاده رفته و به مردم برای رضای خدا خدمت می‌کنند. از خانه‌سازی و بهداشت و کشاورزی و دامداری تا مسائل فرهنگی و تعلیم‌ و تربیت مشغولِ خدمت هستند.

این حرکت یک جهاد تمام عیار است. حرکتِ عظیمی که در دوران جمهوری اسلامی، با الگوگیری از نهضت جهادی صدر اسلام شکل گرفت. از سی سال پیش، جوانان متدیّن و انقلابی تحت عنوان اردوهای جهادی، به روستا می‌روند و از دروکردن گندم تا واکسن زدن به دام و راه‌اندازی آب و برق در خدمت روستاها هستند. بنده زمانی به دوستان عرض کردم که سریعترین رکورد توسعه و آبادی، در اردوهای جهادیِ صدر انقلاب تجربه شد. در تاریخ ایران و در عرض جغرافیای جهان، توسعه اقتصادی و مادی به این سرعت نداشته‌ایم. علت هم انگیزه‌ی‌ جوانان بود. اگر قرار بود مناطق محروم ما با بوروکراسی رسمی حکومت و بر اساس پروتکل‌ها و قرارداد‌های مادی -که برای فرد چقدر حقوق یا اضافه حقوق یا حق مأموریت برای کار کردن در مناطق محروم درنظر گرفته شود- آباد شود، هیچ‌وقت آن همه مناطق محروم با آن سرعت آباد نمی‌شد و همچنان بدون آب و برق و جاده و بهداشت باقی می‌ماند. اگر کسی آمار بگیرد در اوایل پیروزی انقلاب، که کشور در محاصره‌ی اقتصادی بود، درگیری داخلی داشت، گرفتار ترورهای داخلی و جنگ با عراق بود؛ چطور این همه آبادسازی داشته، به این مطلب می‌رسد که جوانان ما آن زمان دنبال تشریفات نبودند، همچنان که شما هم نیستید.

نکاتی درباره غذا از آیت الله العظمی محمدتقی بهجت
نویسنده کربلایی حسن سراوانی در سه شنبه 28 شهريور 1391 |

اعتدال و تنوع در غذا

یکی از توصیههای مرحوم آیت الله العظمی بهجت برای تندرستی این است که در غذا، اعتدال داشته باشیم و از افراط و تفریط بپرهیزیم. ایشان در این باره میگویند:

«اعتدال در غذا برای سلامتی مزاج خیلی مفید است. اگر انسان همیشه به نان خوردن عادت داشته باشد، بهتر است گاهی برنج بخورد؛ و اگر همیشه برنج میخورد، بهتر است گاهی نان و یا آش بخورد و تنوع در غذا داشته باشد.

شخصی دندانش درد میکرد، نزد طبیب رفت که آن را بکشد؛ طبیب گفت: «اگر سر درد گرفتی، سرت را هم میکشی؟! اعتدال معده، دنداندرد را هم برطرف میکند.» و بالاخره آن آقا دندانش را نکشید.»

عمل به طبّ مأثور از اهل بیت علیهم السلام

با توجّه به این که علم الهی معصومین علیهم السلام، محدود به امور معنوی نیست؛ قطعا اگر درباره مسائل طبّی و امور مربوط به تندرستی، توصیهای داشته باشند، بهترین توصیه است. اگر روایتی از معصوم (علیه السلام) صادر شده باشد، شکی در صحّت آن نیست.
هرچند بسیاری از معارف اهل بیت به دست ما نرسیده است، اما در میان همین مقداری که در دسترس ماست گنجینههای گرانبهایی یافت میشود که عمل به آن نجاتبخش است.

از توصیههای برخی از بزرگان، عمل به دستورات طبّی است که از ایشان (علیهم السلام) به دست ما رسیده است.

آیت الله العظمی بهجت در این باره میفرمایند:

«مرحوم مجلسی در یکی از مؤلَّفاتش نوشته است:
«اگر انسان به طبّ مأثور از ائمّه اطهار علیهم السلام عمل کند، به بیماری مبتلا نمیشود؛ زیرا آنها عالِم به خواصّ مأکولات و سبزیها و چیزهای دیگر هستند.» بنده هم فیالجمله دیدهام شخصی به طبّ مأثور عمل کرد، حدود هشتاد سال داشت و مریض نشده بود.
زمانی که ما در نجف بودیم و وبا زیاد شیوع داشت، ایشان به عیادت بیماران میرفت، با این حال به بیماری دچار نشد و فقط در اواخر عمر مرضش این بود که به نماز جماعت نمیآمد و به استراحت میپرداخت.
البته برای کارهای دیگر بیرون میآمد و نمیدانم که آیا در وقت وفات مریض شد و یا خیر.»

و درجایی دیگر میفرمایند:

«انسان میتواند با رعایت آداب شرعی و دستورهای دینی، از اطبّاء مستغنی شود.

آقایی به فرزندانش تذکّر میداد:
سفارش در فلان دفتر نوشتهام و آن این است که هر روز صبح، یک عدد سیب میل کنید، و کاری به دکترها نداشته باشید.

آقایی که نود الی صد سال سن داشت، میگفت:
هر صبح یک سیب رنده میکنند و من میخورم و میتوانم از جا بلند شوم و در طول سال، در خانه سیب نگه میداریم.»

در تأیید کلام بالای آیت الله العظمی بهجت(ره)، مطلبی را از شیخ محمدتقی بهلول (ره) نقل میکنیم:

«نسبت به بقیه مردم خیلی کمترمریض میشوم… به دود محتاج نیستم، خوراکم را از روی طب‌الرضا می‌خورم…

بگذارید تاریخش را برایتان خلاصه کنم؛ خلاصه‌اش این است که خلفای عباسیه از بس که به حیات خود پابند بودند که صحیح و سالم باشند، هر کدام در پایتخت خود یک دکتر اروپایی دائمی داشتند که هر وقت محتاج شدند به او مراجعه کنند.
مأمون هم یک دکتر داشت. وقتی که امام رضا(علیه السلام) را ولیعهد خود کرد، یک روز در مجلس مأمون، امام رضا (علیه السلام) با آن دکتر روبه‌رو شدند. آن دکتر از ایشان پرسید: «جدّ شما با این‏که تصدیق طبابت کرده و گفته: «العلم علمان علم الابدان و علم الادیان»، پس چرا در طب کتابی ندارد؟ و خدایتان در قرآن چرا در باره طب چیزی نگفته؟»


آيت الله بهجت بالاترین ذکر را ترک معصیت مي دانستند
نویسنده کربلایی حسن سراوانی در سه شنبه 28 شهريور 1391 |

آيت الله بهجت بالاترین ذکر را ترک معصیت مي دانستند

 یکی از شاگردان آیت‌الله بهجت با بیان اینکه از دیدگاه آیت‌الله بهجت ذکر بیشترین تأثیر را در زندگی انسان دارد، گفت: از دیدگاه وی بالاترین ذکر همان ذکر عملی انسان و ترک معصیت است که تنها در سایه مراقبت از خود ایجاد می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از اصفهان، حجت الاسلام رخشاد روز گذشته در مراسم بزرگداشت آیت الله بهجت با بیان اینکه حیات طیبه سرشار از بندگی و زندگی است، اظهار داشت: عمل صالح و علم نافع مبتنی بر ایمان به حیات طیبه انسان منجر می شود.
 
وی تصریح کرد: حیات ظاهری حیات خوردن و خوابیدن است؛در حالی که حیات طیبه همان حیات معنوی است و ایجاد آن در انسان محدود به جنس مرد یا زن نیست.
 
این شاگرد آیت الله بهجت بیان داشت: ما باید به معنای کامل کلمه بندگی کنیم تا در سایه دستیابی به زندگی، حیات طیبه هم برای ما محقق شود.
 
رخشاد با اشاره به اینکه علم نافع همان دانسته های انسان از دین و شریعت است، تأکید کرد: انسان باید در هر زمینه تکلیف را شناخته و سپس براساس آن اقدام کند.
 
وی اذعان داشت: اگر دل انسان به واسطه طاعات و عبادات از زنگارها زدوده شد، حجاب های مادی  نیز از مقابل آن برداشته و به جام جهان نما تبدیل می شود.
 
این شاگرد آیت الله بهجت با بیان اینکه از دیدگاه آیت الله بهجت ذکر بیشترین تأثیر را در زندگی انسان دارد، گفت: از دیدگاه وی بالاترین ذکر همان ذکر عملی انسان است که ترک معصیت بوده و تنها در سایه مراقبت از خود ایجاد می شود.
 
 حجت الاسلام رخشاد با اشاره به روایتی از امام علی (ع) تصریح کرد: آزادگان عالم خدا را از روی خوف و طمع ورود به بهشت عبادت نمی کنند؛ بلکه آن ها با اهداف بالاتر و به منظور کسب رضایت الهی و عشق به خدا به انجام عبادات می پردازند. 
 
وی با بیان اینکه دل ما انسان ها به دهکده ای از خواسته ها و تمنیات مادی تبدیل شده است،افزود: عده‌ای از مردم می گویند که ما در نماز حضور قلب نداریم؛ در حالی که این اشتباه است و انسان باید در تمام لحظات زندگی خود حضور قلب داشته و وجود خدا را ناظر بر اعمال و افکار خود بداند.
 
این شاگرد آیت الله بهجت  با بیان اینکه آرامش انسان تنها در سایه یاد خدا ایجاد می شود، گفت: ثروت و پست و مقام نه تنها آرامش را برای انسان به ارمغان نمی آورد؛ بلکه او را دچار اضطراب های مختلف می‌کند. 
 
لازم به ذکر است، کتاب «در محضر بهجت» به همت حجت الاسلام رخشاد از شاگردان آیت الله بهجت و در معرفی حالات، سخنان ناب و مواضع آیت الله بهجت در موضوعات مختلف اجتماعی و سیاسی در سه جلد تدوین شده است.

دستورالعمل آخرالزمانی آیت‌الله بهجت
نویسنده کربلایی حسن سراوانی در سه شنبه 28 شهريور 1391 |

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آیت‌الله بهجت از منتظران واقعی ولی‌عصر(عج) می‌فرمود: به آنچه که علم و معرفت دارید عمل کنید و در آنچه که علم ندارید توقف کنید! این سخن را می‌توان در سراسر جهان مورد نقد قرار داد.
فارس، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی آخرین منجی گفت: امیدوارم بزرگرداشت نام، یاد و اندیشه منجی عالم بشریت نقشه راه حرکت ما را تعیین کند و در راهی که مورد رضای این بزرگوار است گام برداریم.

وی گفت: وعده قطعی قرآن کریم به انبیاء‌ الهی آن است که زمین میراث صالحان است، یا اینکه زمین را تواناترین افراد در اختیار خواهند گرفت لذا شاید کسی نتواند در کلیت این سخن تردید کند که همیشه کسانی که از توانایی بیشتری برخوردارند پیروزند اما در تعریف توانایی، جای بسی درنگ است.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: آن توانایی که قرآن کریم برای وارثان زمین ترسیم می‌کند مبتنی بر دو ویژگی ایمان و عمل صالح است. لذا از نگاه قرآن کسانی تواناترند که ایمان بر حق و عمل صالح فاخری را دارند آنها تواناتر هستند. همچنین خواجه نصیرالدین طوسی در تفسیر ایمان و عمل صالح، تعریفی از ایمان ارائه می‌کند که با تعریف متعارف ما فاصله دارد؛ ایمان آورندگان یعنی کسانی که به رشد و بلوغ عقلانی رسیده‌اند از این رو پیامبر اکرم (ص) عقل اول است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین کسانی که از اندیشه و تفکر برتری برخوردارند از قدرت بالاتری بهره‌مند هستند و این سؤال مطرح می‌شود که آیا فقط داشتن این توانایی برای اقتدار انسان کافی است، خیر چرا که ممکن است انسان در مقام عقل نظری خوب فکر کند اما در حوزه عقل عملی، عملکرد بدی داشته باشد.

وی افزود: کم نیستند کسانی که می‌دانند چه باید بکنند اما آنچه می‌دانند را انجام نمی‌دهند و قبول کنید که معضل ما در موضع دوم است از این رو خداوند متعال می‌فرماید: «وعدالله الذین آمنوا و عملوا الصالحات».

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: آینده جهان در اختیار کسانی است که در قله عقلانیت، اندیشه و در قله عمل مبتنی بر عقلانیت و علم قرار دارند کسانی قدرت را بر دست خواهند گرفت که از تفکر برتر و رفتار مبتنی بر علم دانش بهره‌مند باشند و وجود مقدس امام زمان(عج) مصداق کامل این تعریف الهی است و ایشان در قله علم و عقلانیت قرار دارند.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله بهجت به معنای واقعی کلمه از منتظران حضرت ولی‌عصر(عج) بود، گفت: این عالم وارسته بر این باور بود به آنچه که علم و معرفت دارید عمل کنید که این سخن را می‌توان در سراسر جهان مورد نقد قرار داد و ما مفتخریم که آیت‌الله بهجت دستورالعملی را ارائه داده است که در تمام مجامع علمی بین‌المللی ـ اعم از موحد و غیرموحد ـ قابل طرح است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این سخن آیت‌الله بهجت مبنی بر اینکه آنچه که علم دارید عمل کنید و در آنچه که علم ندارید توقف کنید، تصریح کرد: کم نیست تصمیماتی که ابوترابی بدون علم گرفته و آن تصمیمات در معضلات سیاسی و اجتماعی کشور نقش داشته است و کم نیست تصمیماتی که می‌تواند او و همکارانش مبتنی بر علم اتخاذ کنند که در گشودن گره‌ها نقش داشته باشد و امیدوارم خداوند متعال ما را در این راه هدایت کند.

وی یادآور شد: با اذعان بر این مقدمه باید گفت ما در شرایط ویژه‌ای هستیم، ملتی که در یک جایگاه برتری از اقتدار سیاسی، دفاعی، امنیتی و علمی در حال حرکت، رشد، شکوفایی و پیشرفت است اما اراده نظام مدعی کدخدای جهان بر آن است که چالش‌هایی را فراروی این ملت ایجاد کند.

ابوترابی‌فرد اظهار داشت: من گمان می‌کنم اگر آنچه که نسبت به ایران رخ داد نسبت به اقتصاد بزرگی همانند اقتصاد ژاپن اتفاق می‌افتاد امروز در گِل فرو رفته بود. لذا درست است که ما مشکلاتی را تجربه می‌کنیم اما در رویارویی با قدرت‌های شیطانی، موفقیت‌های بزرگی را به دست آورده‌ایم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با عقلانیت و با تصمیمات مبتنی بر علم و دانش و با حرکتی مبتنی بر ایمان و توکل بر خداوند متعال همانطور که از چالش‌هایی مانند دفاع مقدس با اقتدار عبور کردیم امروز نیز بتوانیم از این مقطع از حیات اقتصادی، سربلند بیرون آمده و به یک قدرت بزرگ اقتصادی در شان ملت ایران نائل شویم.
 

نویسنده کربلایی حسن سراوانی در سه شنبه 28 شهريور 1391 |

اردوی جهادیاردوی جهادی

اردوی جهادی فرصتی برای خودسازی/ می سازیم تا ساخته شوی
نویسنده کربلایی حسن سراوانی در سه شنبه 28 شهريور 1391 |

می سازیم تا ساخته شویم

جهادی بودن ، ساختن آن چیزیست که همه می گویند : نمی شود ، اما آقایت می گوید : می شود. پس شروع می کنی به ساختن.خودت را می سازی و به میزانی که خود را ساختی دیگران را هم می سازی.پس همیشه در صحنه ای. بنایی استوار ، از خود و جامعه می سازی.آنگاه که خسته شدی تازه باید شروع کنی ، به این امید که آقایت را ببینی و تا لحظه ی دیدار ، از ساختن دست نمی کشی. آری ! می سازیم تا آقایمان را ببینیم.

ordoojahadi 424x600 اردوی جهادی فرصتی برای خودسازی/ می سازیم تا ساخته شویم.... + دو پوستر زیبا

اردوی جهادی فرصتی برای خود سازی

نظر آيةالله وحيد خراساني درباره رهبر انقلاب
نویسنده کربلایی حسن سراوانی در سه شنبه 28 شهريور 1391 |

نظر آيةالله وحيد خراساني درباره رهبر انقلاب

نظر آيةالله وحيد خراساني درباره رهبر انقلاب

راسخون:  آيت الله وحيد خراساني درخصوص رهبر انقلاب نظرات قابل تاملي دارند كه بيان آن در ايام سفر آيت الله خامنه اي به شهر قم قابل توجه است.

به گزارش جهان اين درحالي است که جريان ضدانقلاب تلاش مي کند نظرات آيت الله وحيد را در مقابل رهبري نشان دهند.

* هنگامي كه آيت الله آملي لاريجاني براي مشورت به خدمت آيت الله وحيد خراساني رسيده بودند تا نظرات ايشان را در خصوص پست رياست قوه قضاييه جويا شوند ايشان فرمودند به هرطريق كه مي توانيد اين سيد را كمك دهيد ايشان تنها است اگر شما او را كمك نكند پس چه كسي به ايشان ياري رساند.

* روزي يكي از طلبه ها خدمت آقاي وحيد خراساني مي رود و از اوضاع و احوال كشور گلايه مي كند و ايشان خطاب به اين طلبه جوان مي گويند آيا من مي توانم كشور را اداره كنم ؟
اين طلبه جوان بعد از مدتي تفكر مي گويد؟ خير شما نمي توانيد اين كشور را اداره كنيد
آيت الله وحيد مي گويند به راستي چه كسي بهتر از مقام معظم رهبري مي تواند اين كشور را اداره كند.

* آیت‌الله محمد مهدی شب‌زنده‌دار نيز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حمایت آیت‌الله وحید خراسانی از مقام معظم رهبری گفت: آیت‌الله العظمی وحید خراسانی که ما بیست و چند سال خدمت ایشان مشرف می‌شدیم و تلمذ کردیم، چند بار در جلسات مختلف فرمودند «کارهای آقای خامنه‌ای بر‌اساس موازین است».

وی ادامه داد: یعنی ایشان ضوابط شرعی را مراعات می‌کنند و اصل در این است که هوا و هوس ندارند و وقتی تشخیص می‌دهند که این حکم، حکم خداست به آن عمل می‌کنند و این یک شهادت بزرگی است.

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم گفت: در جلسه دیگری هم آیت‌الله وحید خراسانی از آیت‌الله خامنه‌ای و پدر ایشان تعریف کردند، بنابراین وقتی مقام معظم رهبری به حرم اهل بیت و قم مشرف می‌شوند، وظیفه همه ما است که از مقام شامخ ایشان تجلیل کنیم.

وی بیان داشت: این تجلیل، تجلیل از اسلام، مذهب، اهل بیت و مرجعیت بوده و شکر نعمت حکومت اسلامی است که خداوند متعال به این مملکت ارزانی داشته است.

آیت الله بهاءالدینی و امام خامنه ای
نویسنده کربلایی حسن سراوانی در سه شنبه 28 شهريور 1391 |


((این جا اعلام می کنم، آیت الله شیخ مجتبی قزوینی (وفات سال 46)قبل از سال 42 در جلسه ای اعلام کردند، محمدرضا پهلوی آخرین شاه هستند و سلطنت پهلوی با ایشان تمام است.از ایشان سوال کرده اند چه کسی رهبر می شود؟ ایشان اسم امام خمینی (ره) را آورده و فرموده اند:«امام خمینی رهبر می شود ، وی را اطاعت کنید.سپس جنگ رخ می دهد و مدت آن 8 سال است.(من زمان جنگ این را می دانستم) و عراق به ایران حمله می کند که در نهایت پیروزی با ایران است.»
من این مطلب را همه جا می گویم و شما هم همه جا محکم بگویید.4 بزرگ به من فرموده اند و هر 4 نفر هم زنده اند.سخنان این بزرگواران را هم ضبط کرده ام.من این مطلب را جدا جدا از این 4 بزرگوار پرسیده ام وبا هم نبوده اند.این 4 نفر حضرات آیات، آیت الله بها الدینی ،آیت الله امجد،جناب آقای احدی از علما و حجت الاسلام و المسلین حیدری کاشانی هستند.سال 61 آقای منتظری قائم مقام می شوند و هر 4 نفر نگران می شوند.همان سال این ها خدمت آیت الله بها الدینی (به عنوان قله خود)می روند و از ایشان در مورد رهبر آینده می پرسند.این مطالب که از آیت الله بها الدینی نقل خواهم کرد عین عبارت هاست و کسانی که مکتوب نیز می خواهند به کتاب سیری در آفاق مراجعه کنند. آیت الله بها الدینی در جواب این 3 عزیز می فرماید:«آقای منتظری رهبر نمی شود، همه ی امید ما فرزند عزیز زهرا سید علی خامنه ای است.ایشان را اطاعت و حمایت کنید.» سال 68 مجلس خبرگان به رهبری امام خامنه ای رای می دهند.بعد از فوت امام خمینی،رهبر انقلاب به دیدار آیت الله بها الدینی می روند.بسیجی ها آیت الله العظمی بها الدینی اصرار داشته اند که دست آقا را ببوسند و آقا هم نمی گذاشتند.این عالم بزرگوار وقتی امتناع رهبر انقلاب را می بیند می فرماید«اجازه بدهید تا من دستتان را ببوسم تا فردا که به محضر جده ام زهرا مشرف شدم .به ایشان عرض کنم، دست ولی خود را بوسیدم
>>

(به نقل از آیت الله فاطمی نیا)

خاطره ای جالب از آیت الله بهجت درباره رهبر
نویسنده کربلایی حسن سراوانی در سه شنبه 28 شهريور 1391 |

 
آیت الله بهجت : کسی که عرضه اداره خانواده را ندارد حالا علیه این سید بزرگوار که جهان اسلام را اداره میکنند حرف میزند.
 
 
مقام معظم رهبری - عزیز ما - معمولاً می آمدند خدمت جناب آقای بهجت ، دو تایی با هم خیلی نشست داشتند .

 

یک مرتبه در حال بازگشت از فرودگاه بودم ، یک پیرمرد بزرگوار محاسن سفید معمم روحانی را دیدم کنار جاده ایستاده ، ایشان را سوار اتومبیل کردیم . بعد دیدم انسان بسیار با فضلی است ، این پیرمرد بزرگوار نقل می کرد :

 

خدمت آیت الله بهجت بودم ، آقایی از علمای تبریز آمد و علیه آقای خامنه ای صحبت هایی کرد و یک سری گزارشاتی داد .

 

- فکر کرد چون آقای بهجت عارف است و ساکت و سیاسی حرف نمی زند ، پس نسبت به آقای خامنه ای بدبین است -

 

یک مرتبه آقای بهجت که مشغول ذکر بود از جا بلند شد و گفت :

 

خودش عُرضه اداره کردن خانواده را ندارد ، حالا علیه این سید بزرگوار که جهان اسلام را دارند اداره می کنند حرف میزند .

 

بعد از جا بلند شدند و در را بست و رفت به اطاق دیگر .

 

بنده غافلگیر شدم .

 

خوب ببینید عارف اینچنین حرف میزنه ، عالم اینجوری حرف میزنه ، بلده .

 

و لذا تنها جایی که آقای خامنه ای به خودش تسلیت گفت در مرگ آقای بهجت بود .

 

(مصاحبه اختصاصی پایگاه صالحات با آیت الله احدی)


نظر آیت الله حسن زاده آملی در رابطه با رهبری
نویسنده کربلایی حسن سراوانی در سه شنبه 28 شهريور 1391 |
 

agha3.jpg

 
 

حضرت آیت الله حسن‌زاده‌ی آملی از عرفا و فضلایی هستند که کمتر کسی است که از اوج مقام علمی و عرفانی آن بزرگوار اطلاع نداشته باشد.

ایشان در یکی از سخنرانی‌های خود، نظرشان را در رابطه با رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای اعلام و توصیه‌هایی را در این رابطه ایراد می‌نمایند.حرف‌های گهرباری که جای بسی تأمل برای همگان دارد.

 

(( رهبر عظیم الشانتان را دوست بدارید. عالمی، رهبری،موحدی،سیٌاسی، دینداری، انسانی ربانی، پاک، منزٌه، کسی که دنیا شکارش نکرده.

 

من داعیه ندارم از کسی - همان که عرض کردم
نه شکوفه ای نه برگی نه ثمر نه سایه دارم

 

همه حیرتم که دهقان به چه کار کشت ما را؟

 

قدر این نعمت عظما را که خدا به شما عطا فرموده ، قدر این رهبر ولیٌ- در همان عبارات که سرور عزیزم جناب استاد حداد عادل عبارت آوردند- رهبری ولیٌ، وفیٌ، الهی .

 

مبادا، توجه داشته باشید مبادا ؛ آقایان اول انقلاب یادتان هست؟ چقدر فرقه برخواستند که می خواستند کشور را تجزیه کنند؟
حواستان باشد. مبادا این وحدت ما را، مبادا این جمعیت ما را ، مبادا این کشور علوی را، این نعمت ولایت را از دست شما بگیرند.

خدایا به حق پیغمبر و آل پیغمبر سایه این بزرگمرد ، این رهبر اصیل اسلامی حضرت آیه الله معظم خامنه ای عزیز را مستدام بدار.
الهی آمین، الهی آمین ،الهی آمین به عدد کلماتت آمین))

نامه‌ شهید آوینی به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
نویسنده کربلایی حسن سراوانی در سه شنبه 28 شهريور 1391 |

سیارند کسانی که می‌دانند شمشیر زدن در رکاب شما برای پیروزی حق، از همان اجری در پیشگاه خدا برخوردار است که شمشیر زدن در رکاب حضرت حجت(عج) و نه تنها آماده،‌ که مشتاق بذل جان هستند. سرِ ما و فرمان شما !
متن نامه شهید سیدمرتضی آوینی خطاب به مقام معظم رهبری به این شرح است :
بسم‌الله الرحمن‌الرحیم
خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی، نائب امام عصر(عج) حضرت آیت‌الله خامنه‌ای أیدکم‌الله تعالی بتأییداته ‌الخالصه.
سلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته.
امتثال امر، فرصتی برای عرض ارادت در این مرقومه باقی نمی‌گذارد لذا حقیر مستقیماً با استمداد از فضل بی‌منتهای رب‌العالمین وارد در اصل مطلب می‌شوم بعد از عرض این مختصر که:
ما با حضرتعالی به‌عنوان وصیّ امام امت(ره) و نایب امام زمان(عج) تجدید بیعت کرده‌ایم و تا بذل جان در راه اجرای فرامین شما ایستاده‌ایم؛ همان‌گونه که پیش از این درباره‌ی امام امت(ره) بوده‌ایم و بسیارند هنوز جوانانی که عشق به اسلام و شوق رضوان حق، آنان را در میدان انقلاب نگه داشته است؛ با همان شوری که پیش از این داشته‌اند‌.‌ خدا شاهد است که این سخن از سر کمال و صدق و از عمق قلوب همان جوانانی سرچشمه گرفته است که در تمام این هشت سال بار جنگ را بر شانه‌های ستبر خویش کشیدند. ما به جهاد فی سبیل‌الله عشق می‌ورزیم و این امری است فراتر از یک انجام وظیفه‌ی‌ خشک و بی‌روح. این سخن یک فرد نیست؛‌ دست جماعتی عظیم است که به‌سوی حضرت شما دراز شده تا عاشقانه بیعت کند.‌ بسیارند کسانی که می‌دانند شمشیر زدن در رکاب شما برای پیروزی حق، از همان اجری در پیشگاه خدا برخوردار است که شمشیر زدن در رکاب حضرت حجت(عج) و نه تنها آماده،‌ که مشتاق بذل جان هستند. سرِ ما و فرمان شما.
کمترین مطیع شما
سید مرتضی آوینی

نویسنده کربلایی حسن سراوانی در سه شنبه 28 شهريور 1391 |

انگار دیگر به نگاه نادقیق و از یک زاویه عادت کرده ایم.چشمهایمان را خوب باز نمی کنیم یا شاید چشمانمان باز است و بصیرتمان 2 زار نمی ارزد!

کاش ما که تنها از زاویه ی سیاست ، شخصیت شما را می بینیم و گاهی تمجید و گاهی نقد می کنیم یک کورسو هم برای درک عرفان بالای شما باقی می گذاشتیم . اگر معرفت و شناخت نسبت به نائب امام زمان (عج) داشتیم و دیدمان آنقدر وسعت داشت که حلقه ی وصل تو را با آن امام غائب حس می کردیم هرگز به خود اجازه ی کوچکترین سوء فکر را در مورد شما نمی دادیم...!
نمی دانم! ولی به این باور رسیده ام که غیر از نائب امام زمان (عج) نمی توانست این چنین باشد...

روحی فداک آقا!

امام خامنه ای

این فقط منِ کوچک نیستم که این را می گویم که می دانم وسعت دیدم بسیار کم است.اما بسیاری از یلان طریق معنویت و عرفان این چنین وصفت می کنند:

مرحوم بهلول میفرمایند: من در طول مدت عمرم، امرا و صاحب منصبان زیادى را دیده‌ام؛ اما کسى را به لحاظ بى‌رغبتى به مقام و منصب دنیا، هم پاى "آقا " (آیت الله خامنه‌ای ) ندیده‌ام. انسان وقتى زندگى روزمره او را از نزدیک مى‌بیند، حس مى‌کند که ذره‌اى میل به دنیا در او وجود ندارد. 
 علامه عظیم‌الشأن حضرت آیت‌الله حسن‌زاده آملی، جلوی حضرت آقا دو زانو نشسته و ایشان را مولا خطاب می‌کنند. حضرت آقا ناراحت شده و به علامه می‌فرمایند این کار را نکنید. علامه حسن‌زاده می‌فرمایند: اگر یک مکروه از شما سراغ داشتم این کار را نمی‌کردم.
ایشان در مقدمه یکی از کتاب‌های خود خطاب به حضرت آقا می‌نویسد: با سلام و تحیت خالصانه و ارائه ارادت بی پیرایه و درود نوید جاوید به حضور آن قائد ولی وفی و رائد سائس حفی، مصداق بارز "نرفع درجات من نشاء " تقدیم می‌گردد و عرض می‌شود "یا ایها العزیز جئنا ببضاعه مزجاه " دادار عالم و آدم، همواره سالار و سرورم را سالم و مسرور دارد.
(التمسک بذیل الولایه، حسن حسن‌زاده آملی)

از ما، عمل چندانی نخواسته اند!
نویسنده کربلایی حسن سراوانی در سه شنبه 28 شهريور 1391 |
از ما، عمل چندانی نخواسته اند!  

مهم تر از عمل کردن، "عمل نکردن" است!

تقوا یعنی "عمل گناه را مرتکب نشدن!

همه میپرسند چه کار کنیم؟ من میگویم:بگویید چه کار نکنیم؟

و پاسخ اینست: گناه نکنید. شاه کلید اصلی رابطه با خدا " گناه نکردن " است.


برچسب‌ها: معنوی, بهجت,
نویسنده کربلایی حسن سراوانی در سه شنبه 28 شهريور 1391 |

http://www.zabolchatt.loxblog.com/

برنامه ای یرای تهذیب
نویسنده کربلایی حسن سراوانی در سه شنبه 28 شهريور 1391 |

بیاییم و این محرم را زیبا شروع کنیم...

از همین حالا...

فقط بعشق اونی که ما رو محرما به روضه دعوت میکنه.....

بیایم و این عاشقانه بریم جلو....

بیاییم و این محرم را از همین حالا شروع کنیم...

چهله ای که آخرین روزش میشه اول محرم...

و توی این چهله(چله) صبحها به ارباب بی کفنمون سلامی بدیم.....

روزها حداقل یکبار زیارت عاشورا را قرائت کنیم...

بیایم و گناه نکنیم......



برچسب‌ها: محرم, بوی محرم, برنامه ای برای محرم,
نظر علما درباره برهنه سینه زدن
نویسنده کربلایی حسن سراوانی در سه شنبه 28 شهريور 1391 |

آیت الله سید صادق روحانی :

سوال : برهنه شدن مردان و در منظر زنان سینه و زنجیر زدن چه حکمی دارد ؟

جواب : باسمه تعالی ، بر مرد جایز است ولی زنان نگاه نکنند .

آیت الله سید صادق شیرازی

سوال : سلام علیکم . حکم برهنه به سینه زدن در عزاداری امام حسین برای مردان در صورتی که نامحرم نبیند چیست ؟

جواب : مستحب است

آیت الله فاضل لنکرانی (رحمه الله علیه )

سوال : برنه شدن مردان در حال سینه و زنجیر زدن در معرض نگاه زنان چگونه است ؟

جواب : بر زنان لازم است از نظر خودداری کنند .


 



برچسب‌ها: سینه زنی, لخت سینه زدن, برهنه سینه زدن, عزاداری , نظرعلما,
نظر آیت الله شهید دستغیب (ره) درباره ولایت فقیه
نویسنده کربلایی حسن سراوانی در 27 شهريور 1391 |

مخالفت با ولایت فقیه ، مخالفت با امام زمان (عج) است.

نظرآیت الله العظمی حسین نوری همدانی (دامت برکاته) درباره ولایت فقیه
نویسنده کربلایی حسن سراوانی در 27 شهريور 1391 |

بافت فقه در دوران غیبت کبری به گونه ای طراحی شده که باید حاکم و ولی برای اجرای قوانین فقهی در تمام ابواب فقه وجود داشته باشد و فقه بدون ولی فقیه ناکار آمد است.

نظر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (دامت برکاته) درباره ولایت فقیه
نویسنده کربلایی حسن سراوانی در 27 شهريور 1391 |

 

همه بر این عقیده محکم خود استوارند که با نظام امامت هیچ مشکلی در اداره امور و اجتماع و مسائل فرهنگی و سیاسی مردم پیش نمی آید و ولایت فقیه هم نشات گرفته از نظام امامت است.

نظر آیت الله العظمی فاضل لنکرانی (قدس سره) درباره ولایت فقیه
نویسنده کربلایی حسن سراوانی در 27 شهريور 1391 |

مسئله ولایت فقیه از فروع فقهی نیست تا ما بگوییم فلان روایت دلالت دارد یا نه، کدام روایت سندش حجت است ، کدام روایت نیست. این یک مسئله عقلی و بدیهی است.

نظر آیت الله العظمی سید علی سیستانی (دامت برکاته) درباره ولایت فقیه
نویسنده کربلایی حسن سراوانی در 27 شهريور 1391 |

حکم کسی که ولایت شرعی دارد در امور عامه (که نظام جامعه و معاش مردم بر آن مبتنی است.) بر همه نافذ است. حتی بر مجتهدین دیگر.

نظر آیت الله العظمی سید علی خامنه ای(دامت برکاته) درباره ولایت فقیه
نویسنده کربلایی حسن سراوانی در 27 شهريور 1391 |

ولایت فقیه  در رهبری جامعه اسلامی و اداره امور اجتماعی ملت اسلامی در هر عصر و زمان از ارکان مذهب حقه دوازده امامی است که ریشه در اصل امامت دارد.

نظر امام خمینی (قدس سره) درباره ولایت فقیه
نویسنده کربلایی حسن سراوانی در 27 شهريور 1391 |

ولایت یعنی حکومت و اداره کشور و اجرای قوانین شرع مقدس یک وظیفه سنگین و مهم است نه اینکه برای کسی شان و مقام غیرعادی به وجود بیاورد و او را از حد انسان عادی بالاتر برد.

ولایت فقیه موافق یا مخالف
نویسنده کربلایی حسن سراوانی در 27 شهريور 1391 |

ولایت فقیه موافق یا مخالف؟

با مطالعه اندکی در مورد علمای اسلام و زوایای فکری و اعتقادی آنان نشان می دهد که ولایت فقیه و حکومت اسلامی بحثی بوده که همیشه بین آنها مطرح بوده است ولی به علت شرایط تاریخی بسیاری از علما نتوانستند از پس پیاده کردن این اصل بر آیند.

این اصل از بدیهیات اسلام و فقه شیعه است. در فقه عظیم شیعه که به همه کارهای مردم پرداخته شده است و برنامه ریزی شده است به طوری که از مسواک زدن مردم تا بزرگترین برنامه های اقتصادی پیش رفته است. فقه شیعه در مورد مباحثی چون قضاوت ، اقتصاد ، سیاست ، علوم پزشکی ، عوم عقلی ، مسایل حقوقی برنامه دارد. واضح و مبرهن است که این برنامه ها بدون وجود حکومت اسلامی محقق نمی شود. و کسی منکر این اصل نیست.

در مورد علمای شیعه این موضوع وجود دارد که همه آنها با مسئله ولایت فقیه موافق بودند و همه عقیده داشتند که یک فقیه باید بر مردم ولایت داشته باشند.

با مراجعه به پایگاه های اینترنتی مرجع مانند ویکی ÷دیا مشاهده می شود که در مورد این موضوع بسیار کم لطفی شده است و ولایت فقیه را به ناشایستگی معرفی کرده است. از قصد طوری وانمود کرده است که ولایت فقیه را به جز رهبریت نظام اسلامی کسی قبول ندارد. اگر چه بعضی علما در چند و چون برقراری حکومت اسلامی توسط ولایت فقیه اختلاف نظر هایی داشته اند ولی این هیچ گاه به معنی انکار ولایت فقیه نبوده و نیست. متاسفانه مشاهده می شود که به کسانی که عمر شریفشان را در راه برقراری نظام ولایت فقیه گذاشته اند تهمت زده می شود و با ارائه یک جمله در جایی از ایشان ، سعی دارند آنها را ضد ولایت فقیه جا بزنند. بعضی علما را هم که با شخص ولی فقیه اختلاف نظر داشته اند را منکر این اصل جا بزنند.

می توانم به جرات عرض کنم که اکثریت مباحث ولایت فقیه مورد اتفاق نظر علما بوده است. بحث های حاشیه ای مثل محدوده اختیارات و نحوه تشکیل نظام از موارد اختلاف نظر بعضی فقهاست که در این مورد نیز مانند هر بحث علمی اختلاف نظر وجود دارد.

بوی محرم می آید.......
نویسنده کربلایی حسن سراوانی در دو شنبه 27 شهريور 1391 |

 

 

 

 

بوی محرم می آید.......

شهادت امام جعفر صادق علیه السلام
نویسنده کربلایی حسن سراوانی در دو شنبه 20 شهريور 1391 |

تصاویر ویژه شهادت امام صادق علیه السلام - سال 1390

شهادت امام جعفر صادق علیه السلام تسلیت باد...

اشعار گروهی-شهادت امام صادق علیه السلام
نویسنده کربلایی حسن سراوانی در دو شنبه 20 شهريور 1391 |

 

در مدینه بینِ کوچه بهرِ مادر ناله کردم
چشم خود را با سرشکم منزلِ صد ژاله کردم
یاد مادر کرده پیرم
کوچه را در بر بگیرم
همچو زهرا مادر خود
از خدا خواهم بمیرم
سید المظلوم ـ حضرت صادق (3)
آتش غم در حریم خانه‌ام تا زد زبانه
من به یاد مادرِ خود اشکِ چشمم شد روانه
از برایت دل فکارم
مادرِ چشم انتظارم
همچو تو پهلو شکسته
من غریب این دیارم
سید المظلوم ـ حضرت صادق (3)
در سرای زندگانی رنج و غربت حاصلم شد
عاقبت در این زمانه زهرِ منصور قاتلم شد
ناله‌هایم بی اثر شد
سینه‌ام پر از شرر شد
بعد عمری شیعه سازی
مزد من زهرِ جگر شد
سید المظلوم ـ حضرت صادق (3)
بارالها شد نصیبم در غریبی‌ام بمیرم
در کنارِ قبرِ مادر منزلی دیگر بگیرم
اهل بیتم در نوا شد
خانه‌ام کرب و بلا شد
من چه گویم از عدویم
روز و شب بر من جفا شد
سید المظلوم ـ حضرت صادق (3)

طراحی و کدنویسی قالب های مذهبی : شهدای کازرون
Temlate By : 1100Shahid.ir
لینک دوستان ما
آخرین مطالب وبگاه
موضوعات وبگاه
پیوندهای روزانه
برچسب ها
طراح قالب
شهدای کازرون